I appreciate them.

Friday, 8 March 2013

Awas!Surah surah palsu yang dicipta oleh orang-orang kafir dalam Al-Quran!

Assalamualaikum
 
Lama rasanya tak menaip.,tiba-tiba rasa janggal menaip perkataan selain daripada coding.=,=
Aku rasa baik aku straight to the point memandangkan aku pon malas nak menaip dan korang pon malas nak  baca entri yang panjang,but aku rasa,orang-orang islam,yakni kita.*Ceh yakni*,umat akhir zaman,perlu alert dengan perkara ini,perkara yang mendatangkan fitnah.Ingat!Kita ini hidup di akhir zaman,dan dalam Al-Quran telah lama nyatakan bahawa kita ini adalah umat akhir zaman,akhir zaman yang penuh dengan fitnah dan penipuan.
 
Sabda Rasul SAW lagi berhubung dengan fitnah yang bermaksud:
 
 

"Masa akan menjadi dekat (pendek), ilmu akan diangkat, fitnah akan lahir, dicampakkan akan sifat bakhil dan berlaku dengan banyaknya ‘harju’. Maka mereka bertanya: Wahai Rasul, apakah maksud harju. Baginda menjawab: harju adalah pembunuh."
 
 

Rasulullah saw sendiri telah menyebut perkara fitnah ini!Ya Allah.Sesungguhnya fitnah itu lebih besar daripada membunuh!tahu tak dek non semua?Jadi berhenti menfitnah orang!Cuba kalau orang fitnah kita,tahu pulak kita nak melenting kan.
 
Umat islam semua perlu sedar bahawa orang-orang kafir itu tidak akan berputus asa untuk memecah belahkan umat islam,mereka tidak akan berputus asa sehingga hari kiamat,begitu juga dengan syaitan,tetapi bezanya syaitan dengan orang kafir ini adalah,pada hari kiamat,syaitan akan berlepas tangan dan tidak mahu bertanggunjawab atas apa yang telah dilakukan oleh orang-orang kafir,ketika di neraka,orang orang kafir akan berteriak untuk dilepaskan dan mereka sanggup menggadaikan keluarga untuk terlepas dari seksaan neraka,tapi masa tu,duduklah korang dalam neraka sampai bila-bila,seksaan yang terus menerus!Persamaan orang kafir dan syaitan adalah mereka tidak akan berputus asa menghancurkan umat islam.
 
Allah telah berjanji akan menjaga Al-Quran sehingga hari kiamat.Sehinggakan Allah pernah mencabar manusia dan jin untuk membuat surah yang sama seperti dalam Al-Quran,sebab apa Allah mencabar?Sebab Allah tahu yang kita tak akan mampu membuat surah seperti dalam Al-Quran!Tak Akan mampu!
 
Katakanlah (wahai Muhammad): "Sesungguhnya jika sekalian manusia dan jin berhimpun dengan tujuan hendak membuat dan mendatangkan sebanding dengan Al-Quran ini, mereka tidak akan dapat membuat dan mendatangkan yang sebanding dengannya, walaupun mereka bantu-membantu sesama sendiri".
(Surah Al-Israa' ayat 88)
 
Tapi,macam aku cakap tadi,orang orang kafir tak pernah berputus asa,maka mereka mencipta surah yang diberi nama:
 
a) Al-Iman(kepercayaan)
b) Al-Wasaya
c) At-Tajassud
d) Al-Muslimoon


dan surah-surah lain ciptaan mereka,korang boleh bukak www.suralikeit.com.
 
Apakah percanggahan yang terdapat dalam surah-surah ini,aku akan terangkan satu persatu  bermula dengan surah Al-Iman.
 
1.Diceritakan tentang beberapa pengikut dalam kitab. Ketika saat ombak besar melanda ketika mereka berada dalam satu pelayaran
2.kemudian mereka melihat bayangan Nabi Isa(Jesus) berjalan di atas air. Mereka lalu berkata:
'Apakah Tuhan kita sedang mentertawakan kita? Atau adakah kita ini sudah gila?'
 
3.Lalu terdengar satu suara dari langit berkata : jangan takut ini aku, apakah kamu tidak melihat ?
 
4.Maka, satu dari mereka berteriak : Tuhanku, bimbinglah aku, jika Kau memang disini, untuk berjalan diatas air. Ya Allah jadikanlah keraguanku ini menjadi sesuatu yang kenyataan
 
5.Dia (Allah) berkata padanya : kemarilah dan jadilah mu’jizat/keajaiban yang akan selalu diingat.
6.Dan mulailah sang pengikut/umat tersebut berjalan, dia lalu melihat betapa kuatnya ombak yang datang sehingga dia menjadi takut akan tenggelam, lalu dia berteriak lagi kepada Tuhannya untuk minta pertolongan.
7.Dan Dia mengeluarkan tangan-Nya dan mengangkatnya sambil berkata : Disebabkan keyakinan kamu amat sedikit (was-was tentang kebenaran) maka itulah ganjaran yang kamu dapati
8.Dan segera setelah Dia pergi dengannya dengan kapal tersebut, Ombak menjadi reda dan si pengikut ini mengucapkan syukur pada-Nya dan berkata :
 
9.Kau adalah benar-benar anak Tuhan; dalam dirimu kami percaya dan di depan-Mu kami bersujud
10.Dia berkata : Kegembiraan adalah untuk mereka yang percaya tanpa mencampur adukkan kepercayaan mereka dengan sesuatu yang meragukan. Itulah hasil yang sebenarnya yang kamu perolehi

 
 
 Kedua,surah Al-muslimun :
 
1. Alief lam saad miim.

2. Katakanlah : Hai kaum muslimin, kamu sekalian sudah tersesat jauh.

 
3. Bagi yang tidak percaya kepada Allah dan Kristus-Nya, akan menikmati hari akhirnya dalam kobaran api dan siksaan yang pedih.
4. Beberapa wajah pada hari itu akan terlihat memelas dan ketakutan mencari pengampunan dari Allah dan Allah akan menolong apa yang Dia inginkan (untuk ditolong).

 5.  Pada hari itu Sang Maha Pengampun berkata : Hai umat-Ku, Aku telah mengarunia kan padamu petunjuk dalam Taurat dan Injil.

 6. Dan kamu seharusnya tidak memungkiri apa yang telah Aku perintahkan kepadamu dan menyesatkan diri dari jalan yang benar.

 7.   Mereka berkata : kami tidak tersesat sendiri tapi dia (Muhammad) yang telah dijadikan salah satu utusan (Allah) telah salah memimpin kami.

8. Dan Allah berkata : Hai Muhammad, kau telah membujuk umat-Ku dan menyebab kan mereka tidak mempercayai.

 9. Dia berkata : ya Tuhanku, adalah syetan yang telah membujukku dan sebenar nya akan selalu mengganggu anak-cucu Adam.

 10. Dan Allah akan mengampuni orang-orang yang telah terbujuk dan lalu menyesal dan dia akan memaksa dia yang telah terbujuk oleh syetan, yang menyedihkan.

 11. Dan jika Allah memerintahkan sesuatu, Dialah yang paling tahu apa yang diperintahkan dan Dia dapat melakukan segalanya.
 
 
Ketiga surah Al-Tajassud.
 
1. Puji syukur kepada-Nya yang telah menciptakan sorga yang tanpa batas.

 2. Dia ciptakan bumi yang sebagian terdiri dari air dan sebagian lagi tanah.

 3. Katakan pada orang-orang yang telah diperdaya oleh ajakan syetan : pikiranmu telah dibutakan sehingga kamu menuduh bahwa Allah itu keliru dan menjadi pengikut syetan.

 4. Syetan akan selalu menjadi musuh yang paling besar bagi manusia.
5. Jika Allah menghendaki, Dia bisa membuat seorang anak dari batu, seperti yang telah Dia katakan pada alam ini : jadilah, maka akan jadi mustahil bagi Allah bahwa Dia harus mengkonsultasikan keputusan-Nya dengan orang lain.

 6. Mustahil bagi Allah bahwa Dia harus mengambil satu dari mahluknya sebagai anak.

 7. Katakan pada orang-orang yang masih meragukan apa yang telah diberitakan sebelumnya ; Kristus adalah bukan makhluk Allah, dia telah bersama Allah pada awalnya dan akan selalu bersama-Nya

 8. Dalam Dia (Allah) dan dari Dia, dia (Kristus) berasal, bersama dengan jiwa-Nya, satu Tuhan, abadi, satu dan tidak lebih dari satu.

 9. Seperti seorang ayah yang mengirimnya kepada umat manusia seperti yang telah Dia janjikan.

 10. Dia tiupkan/turunkan se perti sabda kedalam rahim seorang perawan yang akan lahir sebagai manusia
 
11. Dia berbaur dengan manusia biasa, berwujud seperti manusia, mati sebagai pengorbanan atas nama manusia dan seperti manusia, juga dia dikubur kan /dimakamkan.

 12. Dan seperti Bapa yang ada di Surga, setelah 3(tiga) hari dia naik.

 13. Bagi siapa yang tidak percaya keajaiban-Nya, dan mengatakan hal-hal yang buruk tentang-Nya.

 14. Allah tidak akan melepas kanmu dari kemurkaan-Nya.

 15. Tapi bagi siapa yang percaya pada-Nya dan pada Almasih-Nya, mereka akan mendapatkan pengampunan dan surga dimana mereka hidup abadi.




Dan surah yang terakhir adalah Al-wasaya
 
1.Alef Lam Mim Thal

2. Kami telah menghantar anda untuk dunia pembawa dengan berita gembira dan pemberi amaran,
3. (Dibenarkan) untuk memerintah dengan apa sahaja yang datang dalam fikiran anda
dalam usaha untuk menjaga perkara-perkara dalam cara yang betul.

4.Sesiapa yang hendaklah mematuhi apa yang anda memerintah hendaklah berbuat baik untuk dirinya sendiri dan dia yang tidak akan menerima dari tangan anda pahala yang pahit.

5.Kami telah memberikan Musa sebelum anda ten perintahdan Kami memberi anda (banyak) puluhan lainsebagaimana Kami telah menjadikan kamu terakhir para nabi dan ditahbiskan anda sebagai seorang putera ke atas mereka semua.

6.Anda memansuhkan apa sahaja yang anda ingin untuk memansuhkan
 perintah Kami kurniakan kepada mereka Kami telah dibenarkan anda untuk mengubah suai mana-mana keputusan kita.


7.Khabarkanlah kepada hamba-hambaKu yang beriman berlindung apabila mereka menguap Satu Pemurah untuk mencegah syaitan daripada ketawa pada mereka dan untuk mengagungkan Allah apabila mereka bersin.


8. (Dan khabarkanlah kepada mereka) tidak membenarkan anjing di rumah mereka dan tidak meletakkan gambar pada dinding mereka.

9. Dan jika mereka mahu memakai kasut
(Beritahu mereka) untuk memulakan dengan satu betul sebelum kiri dan jika mereka tidak melakukannya nescaya mereka melakukan dosa yang kejam.   


10. Dan apabila mereka bertindak balas kepada panggilan alam
 
(Beritahu mereka) untuk mengelap hujung belakang mereka dengan tiga batu
 
dan untuk mengelakkan menggunakan najis untuk Kami telah menjadikan ia sebagai makanan untuk jin dan kerana itu Kami jadikan ia suatu perkara yang dilarang bagi orang-orang yang beriman



11. Khabarkanlah kepada hamba-hambaKu yang beriman untuk menyerang sesiapa sahaja yang mereka mahu dan juga untuk membunuh dalam usaha untuk mendapatkan peruntukan mereka bahawa orang-orang di kalangan mereka yang tidak pernah menyerbu atau tidak pernah terfikir tentang menyerangakan mati sebagai orang-orang munafik dan boleh dinafikan (di akhirat).




12.(Dan khabarkanlah) orang-orang yang takut kepada sihir untuk makan tujuh biji kurma dan Allah akan menyelamatkan mereka dari sihir dan menjauhkan diri dari mereka petanda jahat.

13. Khabarkanlah kepada hamba saya jika mereka mahu bersumpah
mereka perlu bersumpah dengan nama Allah seberapa banyak kali yang mereka mahu.
14.Dan (beritahu mereka) untuk berkahwin dengan wanita yang mereka lihat baik bagi diri mereka, dua, tiga atau empat, atau tawanan yang tangan kanan mereka memiliki,Kami telah membuat agama yang mudah bagi mereka.

15.Dan apabila anda adalah pendek perintah, panggilan Jibril
  
dan dia hendaklah datang tergesa-gesa kerana dia telah diperintahkan.
  

16 Dan jika Jibril sibuk pergi ke Waraqa Bin Nawfal
  


Apa yang aku highlight dalam surah-surah palsu ini,aku rasa korang boleh fikir sendiri,ada ke kalau kita pakai kasut mula dengan kaki kiri dulu terus jatuh hokum dosa kejam?Pakai kasut mula dari kaki kanan itu sunah bukan wajib!Sesat sungguh orang-orang kafir ini!Dan dia menyatakan yang isa itu anak tuhan?Itu lagi sesat!Nanti apabila nabi isa turun kembali ke bumi,nabi isa sendiri akan menafikan yang dia anak tuhan tapi dia akan cakap "Aku adalah nabi yang diutuskan Allah kepada kamu!Aku bukan anak tuhan!"

Korang semua dah besar boleh baca sendiri apa kesilapan dalam setiap surah ini.Jaga-jaga semua!jaga kawan-kawan dan keluarga kita yang baru nak berubah,dan jaga juga saudara-saudara baru kita.Takut mereka terpesong.
 
Apa yang paling dirisaukan disini adalah orang-orang yang ingin memeluk islam,orang-orang jahil,kanak-kanak .Takut mereka mudah terpedaya dengan surah-surah ciptaan ini.Jadi walaupun surah ini sudah beberapa tahun sudah dicipta kalau tak silap aku,tapi kita risau jika Al-Quran edisi terbaru mengandungi surah-surah ini,ataupun Al-Quran digital yang dalam android,iphone.Macam-macam agenda orang kafir untuk jatuhkan kita.Nak tahu surah yang palsu lagi?Boleh check di www.suralikeit.com/ .Di dalam ini semua surah-surah palsu ciptaan orang-orang kafir.
 
P/S:Terpulang pada anda nak sebarkan ataupun tidak,tapi sekurang-kurangnya aku sudah ada jawapan dihadapan Allah,Jika Allah Tanya "Apa kamu buat saat kamu tahu kewujudan surah-surah palsu ini ?" Insyallah aku akan jawab "Aku sudah memberitahu mereka ya Allah.Aku sudah beri amaran".
 
Sekian.Jagalah Allah,Allah akan menjaga kamu!
 
 
 


3 comments:

♥ Nana BamBam ♥ said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ya Alah, selamatkan orang2 islam dr fitnah yahudi dan dajjal.

wan said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Subhanallah masyallah

Batu Adventure said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/