I appreciate them.

Thursday 4 August 2011

Seram.Rumah mona fendey.Yeke?



Assalamualaikum.Well hello world.*buat macam gaya anwar hadi bercakap.Amacam puasa?Okay tak?ke ada lagi yang badan macam mak bapak budak dok ponteng puasa lagi?Ish ish,Tak baik tu nanti kalau menurun dekat anak-anak macam mana?Siapa yang nak disalahkan tu?*Ha kan dah free je aku bagi ceramah.

Okaylah staright to the highway,pada si penakut,aku bukan nak cakap aku berani,mesti suka bila tibanya bulan puasa kan?Yelah sebelum ni kalau nak pergi toilet belakang rumah mesti ajak saudara mara teman tapi bila tiba je bulan puasa bukan main berlagak lagi korang eh,tak ajak dah saudara mara teman,siap cakap "eh takpayah susah-susah temankan aku,siapa cakap aku penakut?Aku berani tahu!dah shuhhhshuhh main jauh-jauh!".Aku harap habis je bulan puasa ni saudara-mara kau dah tak temankan kau lah.Aku harap je.

Okaylah semua orang tau kan kisah Mona fandey?Masih ingat tak lagi?Yang kerat Allahyarham Dato Mazlan jadi lapan belas?Tau tak?Kenapa dia bunuh Allahyarham Dato Mazlan?sebab duit der,duit!Untuk adik-adik yang asyik baca komik je 24 hours,meh KakLang ceritakan sikit sejarah Mona fandey ni.Tahun Mona Fandey ni dilahirkan korang tak payah tau,nama dia ialah Maznah ismail,Macam mana dapat nama Mona fandey?Itu adalah gabungan nama dia dengan laki dia,iaitu mohd affandi abdul rahman,dia boleh buat bermacam-macam kerja dalam satu masa iaitu pengamal ilmu kebatinan,usahawan dan penyanyi..Nak dengar tak suara dia?Ada dekat bawah ni.Tekan play




Amacam sedap tak?Meremang bulu roma aku dengar muzik dia,Masa korang tengok video ni korang pandang mata dia eh?Heh tak bolehlah!bahaya!Orang cakap kalau tengok Mona fandey jangan pandang direct dekat mata dia walaupun through videos sebab dia bomoh terhandal.Takut dah?Aku gurau je.*haha.Nak tahu tak apa nama album dia?Diana 1!Faham tak itu adalah nama aku!Tiba-tiba aku rasa seram sekejap.Album dia tak berapa nak laku pada zaman 90an,tak dapat publisiti dan mungkin sebab tu dia lebih kepada jadi bomoh,banyak menolong ahli-ahli politik untuk kukuhkan kududukan dieorang,kehidupan Mona fandey ni agak mewah ya,dia ada banyak rumah dan dia mampu beli mercedes,BMW,honda prelude weyyy.Ohh ya dia juga pernah mengeluarkan produk under syarikat ambang kurnia SDN.BHD iaitu produk sentuhan Mona fandey.Siapa pernah pakai?PM aku.*serious.

Imej dari ehsan google.



Semua orang tahu tak kewujudan banglo kayangan di seksyen 12,shah alam?Rumah ni dikatakan milik bomoh yang pernah menggegarkan dunia dan kepala otak manusia.Betul ke?Jom kita cekidaut!






Dari jauh banglo kayangan ni memang seram sebab gelap yang teramat sangat.Apa yang perlu dilakukan kalau sesebuah rumah tu gelap dan kita nak ceroboh masuk rumah tu?Pakai torchlight la der.Betapa dedikasinya kiteorang nak menjelajah banglo kayangan ni sampai beli 2 torchlight.Sebelum nak masuk banglo ni kiteorang survey dulu pintu mana yang boleh masuk,malangnya semua berkunci,jadi kiteorang decide untuk panjat mana-mana pagar yang ada.Orang pertama yang panjat adalah aku.Orang kedua panjat adalah miwa mohamad.Oh ya tak payah nak orang pertama dan kedua sangatlah sebab yang pergi memang dua orang je.
Sebelum tu kena suluh dulu dalam  rumah tu,takut-takut ada orang jahat ke apa ke,kang payah,but malam tu line clear.
Belah kiri tu garage kereta.

Kiteorang menyelinap masuk,dah kata menyelinap mestilah kena senyap,At first memang rasa agak seram sikit but bila fikir balik,dah berapa kali aku buat benda ni takkan nak takut lagi kan,but aku tak adalah berani seratus peratus,perasaan takut tu masih ada jugak.

Belah kanan yang gelap tu ada laluan tangga untuk ke laman belakang




Banglo ni memang besar gila,yela dah nama pon banglo kayangan kan,sekali pandang dah macam istana tinggal dah,bila masuk apatah lagi,Laluan yang kiteorang ikut tu,ada tangga,so ikutlah tangga tu,korang akan nampak satu rumah kosong yang lain belakang banglo kayangan ni.Naik-naik je mata kiteorang telah dijamukan dengan swimming pool yang agak dalam la,ala,rumah orang kaya kalau takde swimming pool memang tak sah,apalah salahnya mandi je dalam toilet tu.Membazir betul*ehehe.

Pintu gerbang di belakang


Laman di belakang banglo ni agak cantik dan besar then tiba-tiba ada pokok pisang tumbuh dekat dengan dinding rumah.Siapa yang suka duduk dekat pokok pisang ye adik-adik?Tanya mak sekarang.Mak taknak jawab?Buat research dengan duduk dekat pokok pisang selama satu hari.Okaylah,manakala pintu belakang rumah ni pon dah macam pintu depan rumah.Camno tu?menandakan banglo ni memang over besar,Kiteorang masuk dalam,dan ada lagi satu tangga tapi kiteorang tak lalu situ.Kiteorang masuk dalam banglo ni dan Nak tangkap gambar dalam banglo yang besar ni tapi kamera asyik nak buat hal,habis bateri!Dahlah tak bawak bateri spare.Dang you camera!

Pondok guard

Walau macam manapon,penjelajahan harus diteruskan,yelah datang dari jauh,takkan taknak menjelajah lebih dalam banglo ni kan.Sebelum masuk dalam banglo ni,laluan harus dipastikan supaya kiteorang tak sesat,lepas dah tau,kiteorang pon masuk ke dalam banglo tu untuk ke laman depan.Oh ya,rumah ni mempunyai garage kereta yang besar ya,dan aku rasa dekat kawasan seksyen 12 tu,itulah satu banglo yang ada pondok guard dan guna khidmat guard.Aku rasalah sebab aku tak nampak lagi siapa lagi yang guna khidmat guard dekat seksyen 12 ni

Tangga untuk ke laman atas


.Laman depan banglo ni lagilah super besar,dan kena naik tangga lagi ya untuk sampai di atas.Laman banglo ni ada taman kecil,cantikla sebenarnya kalau dihias lagi,heh yang pastinya banyak katak di laman ni.Laman ni berhubung terus dengan dalam banglo ni.Yeah,banglo ni banyak sangat bilik.Banyak sangat okay.Dan mengikut apa yang aku nampak banglo ni tak siap lagi pembinaannya sebab pintu pon tak ada,palang untuk elakkan orang dari jatuh pon tak ada,yang ada hanyalah cermin,mungkin Mona fandey tak mampu nak bayar kot sebab tu banglo ni ditinggalkan begitu sahaja oleh pemaju.Opps.


Oh ya,selalunya kalau rumah tinggal rumput mesti panjang-panjang kan?But banglo ni tidak,bersih je,tak ada lalang,rumput pendek-pendek.Ada orang jaga ke ea?Mungkin ada tukang kebun yang datang setiap minggu.Aku tak tahu.Tapi banglo ni memang seram.Aku bukan cakap je,tapi memang seram,dengan keadaannya yang besar dan kat dinding ada hitam-hitam.Eh trylah pergi bersama keluarga,jadikan tempat percutian yang paling menarik sekali dekat situ.
Cat lama

cat baru.rawrrr







Oh ya memandangkan kiteorang ada di shah alam,jadi kiteorang cari rumah berhantu seksyen 2 yang dok hangat diperkatakan sebab ada budak UiTM mati lah apalah.Ini ke rumahnya?Corner lot,pokok besar dan ada buaian.Rumah ni berkunci dan sudah di cat baru tak sama macam rumah yang lama.Mungkin pemiliknya nak sewa dekat student lagi.Ya ke?Kalau ya,nantikan penjelajahan kiteorang lepas bulan puasa untuk masuk ke dalam rumah ni di entri yang akan datang.Zasss.

P/S:apa barang pergi masa bulan puasa?heh  korang ni masa bulan puasa pon tak berani pergi,inikan pulak lepas bulan puasa.Jangan cakap je,berapa kali dah aku cakap jangan cakap je.Faham?kbai.


P/S:bulan puasa ni memang akan jarang aku update pasal hantu-hantu ni sebab aku ada komitmen dengan kerja,teraweh lagi.So korang nak baca lagi ke blog aku ni?Kalau to pembaca setia,aku ucapkan berbanyak terima kasih.Raya nanti datanglah rumah heh.Aku bagi ketupat free untuk setiap seorang.Kbai


Sesiapa yang taktau kes mona fandey ni,jom layan video ni,tambah lah pengetahuan korang sikit tentang apa yang terjadi dekat Malaysia ni.Banglo tu milik Mona Fandey ke tak?Entah aku pon taktahu .



78 comments:

Ada Sya said...

rindu shah alam! tapi mmg pernah lalu rumah putih tu..

Miss Kira said...

errrrrrrr..terbaca waktu malam2..n srg2..camna ni... errrr...

dya mohamad said...

ada sya-lalu je?masukla.eheh:D

dya mohamad said...

miss kira-puasa kan ni.takde apa lah(:

Kucing Serius. said...

Terbaik lah kau. Aku pun tak ada chance nak masuk dalam macam kau. Kena halang. Aishhh.

Perempuan pertama yang aku jumpa berani masuk rumah Mona Fandey.

Anonymous said...

ok,dya sangat berani! tahniah..hihi ^_^

saya bukan tomato said...

haiyooo beraninya pergi malam2 . berdua je ?? ishkk baca pon dah seremm . huk

Anonymous said...

wey dya mohammad..wpon aku xkenal ko
tapi aku nk ckp

KAU GILA !!!
braniii pergiii tmpt camni

aku respekkkk laaaaaaaa!!!
hahahahah :))
sori too excitedddd

sbb i mmg ske bnda2 cmni..
i think im happy when i meet smone like u..10 juta bintang ! :)

p/s : sape ckp bulan posa xde hantu ?:P

Dhiya Fariza said...

dya, bulan puasa ni je berani baca blog u, previous post u sebelum ni i takda kekuatan nak baca.

u really do gotta tell us, how can u be so brave girl!

eynaFazliana said...

seram la plak . cmner nk tido ni . grr..

eynaFazliana said...

seram la plak . cmner nk tido ni . grr . .

Pak Pis said...

umangai hang...berani siak...aku tak berani derrr....

azlanmatt said...

perghhh... seram lerr tgk muka mona fandey nihh...

sailaaf said...

berani siot. seram tengkuk bila tengok. dah la gambar semua besar gedabak. hahaha. konpiden. rasa pernah pergi umah banglo tu..tp malam tu member parking depan je..malam tu xleh tdo.kena tindih. seram....xnak p dah.

Dila Donghae said...

hish... kak dya, bhye tol gi berdua.. ajk lah ramai2.. :P

Aniz said...

dya!!!!!! beraninya kamu....ggrrrr

fuad said...

dya elok you pge umah mona yg die tnam dato mazlan 2..kat raub sane.bru btol2 pans..

Emancipated Pt Ltd. said...

tekejot tengok muke mona tu.

aBEL Rubella said...

berani sungguhhhh...berani sungguhhhh...berani sungguhhhh...berani sungguhhhh...berani sungguhhhh...berani sungguhhhh...berani sungguhhhh...

Ayeem Jemain said...

lps ramadhan nnt pergi lah rumah seksyen 2 tu lagi haha

dya mohamad said...

kucing serius-mungkin ada lg pmpn yg brani yg ko tak jmpe mgkn.kwn aku lg sorang yg dgn aku ni pon brani jugak(:

dya mohamad said...

cheqwa-ahaha.tahniah?adoi.

dya mohamad said...

saya bukan tomato-haah g 2orang je.ala takde apela(:

dya mohamad said...

suhada-nnt kite jmpe then kite g same2 deh.kat klantan tu tmpt mane yg best?

dya mohamad said...

dhiya fariza-means you tak bace blog i sblm ni sbb tkt ke?post i yg len takkan tak bace?Bukan sume post antu.eheheh.mcm mana jadi brani?ntahlah.sbb kalo kite nak jadi brani kite kene overcome fear tu kan?so thats what i do(:

dya mohamad said...

eynafazlina-ehehe.blh tido la.tido2.(:

dya mohamad said...

papis-ala.ko pon boleh g la.saje je benda ni.takde keje nak wat an.

dya mohamad said...

sukasuki-yg paling best tu muka mona fandey atas skali tu.besar gile annn

dya mohamad said...

dila donghae-kwn dya yg len bz.hehehe

dya mohamad said...

aniz-(:

dya mohamad said...

fara izwani ramli-kann muka dia seram gile kot.byk lg muka dia yg seramm

dya mohamad said...

abel rubella-takdela mane de.takdela brani sungguh.mungkin ayat beraninya kamu.blh kot.heheh

dya mohamad said...

ayeem-cadangnye mmg begitu.jom ayeem.haha:D

Nurul Ainee said...

meremang bulu roma mak,nok.haha. hmm,mmbr penah cter yg mona fedi ni ade jgak rumah kat tgan,kat kemaman ke dungun ntah. kat kg tu ie popular sbb jadi bomoh la. ingat x ade satu filem yg cter pasal die? dlm cter tu ade tunjuk potret die pakai kebaya merah kot,memang betul ;)). filem tu xjadi release kot,sbb anak die(mona fendi xkasi).. tp tyme mmber cter pasal die tu berair mata ha,sebab seram. yg terbaiknyer tyme tu ngah kuliah,bek je dok layan cter mona fendi.haha. yg best siap gr lagu ratapan anak tu,mmg seram sejuk je.haha. amek kau.sori dya pjg sgt.excited! hehe

ekabukanmakcikkau. said...

bangang kauuuuuuuuuuuuuuuuu aku dah lah bace kol sebelas kau tahu tengah malam buta plak tu sume orang tengah tido lampu tutup , mase bace ni kepala aku kiri kanan sokmo bhahahahaa . aku nak recommend kau masuk seekeres ahh atau penunggu istana ke hape ? best wohhhh dapat duit plak tuhh bhahahhaa

dya mohamad said...

nurul ainee-tajuk crite tu dukun kan?tringin nak tgok wohh.sat2 sape nama anak mona fandey?

dya mohamad said...

eka-woi kol 11 blom tahap malam buat la!Ko tido awal sgt pehal ha!HAHA.masuk seekers?wujud lg ke seekers tu wey?aku nak berlakon blh tak?hahah.takde kene ngene

Nurul Ainee said...

aah.dukun. sekadar tgk trailer die je kat youtube.hoho. nama anak die x ingat pule,kawan ade gtau.*sbb lbih tertarik gr cter mona fendy*hoho

dya mohamad said...

nurul ainee-pelik an pesallah tak kuarkan je kt wayang.cite tuh kisah benar kot.kalo cite omputeh laju je dorang kua kan kannn

ekabukanmakcikkau. said...

boleh ahh kau gi letak link entri ni kat fesbuk ahmad idham ke pierre andre pon bolehh ahhh . aku rase syamsul pon bolehhh . haha

dya mohamad said...

eka-lepas dah letak die kene watpe kat aku?nnt die amek aku belakon jd hantu tambahan plak.HAHA

hajar suhaimi said...

KITA SUKA BACA BLOG NIEE.... <3

hajar suhaimi said...

KITA SUKA BACA BLOG NIEE.... <3

AkakComey93 said...

salute la kak dya...
sy yg minat paranormalpon ta smpat survey ympt cm tue....sbb takot... tp kak brani ar....
sy suka bce entry kakyg sseram2...
if ade lg tmpt2 yg nk p... jgn lupa ajak sy nah...hope dpt ikot aka p tmpt cm tue...
0124010527

dya mohamad said...

hajar suhaimi-maseh hajar(:

dya mohamad said...

lurve_chocolate93-adek dok kat mane?insyallah tp adek kene gtau adek dok mana dulu lah(:

Unknown said...

perghhH!! giler berani!! salut~

dya mohamad said...

saiazuan-huhu.takdela berani mana(:

Ada Sya said...

lalu jelah.. sbb xda kawan nak join.. haha..

dya mohamad said...

ada sya-lenkali ajak kwn.kalo die taknak.pakse je.hahah:D

me AZMA said...

wah !! salute ar. jeng3.. jom laa join kite ngn team vamp malaysia ! :))

Cik Areen said...

hey2. i pon penah buat seekers ngn kwn2 kat umah ni. cam bodo siap pakai baju itam sume. sneak2, panjat pagar bagai. tp tade pape pong. :(

dya mohamad said...

me azma-team ape tu dear?

dya mohamad said...

cik areen-blom ade rezki areen nak jmpe die kot(: eheheh.btw gigihnye uolss pakai bju itam.hehe

ietchan-kun said...

cool...
jumpe pape yg pelik x??

dya mohamad said...

ietchan-kun-utk ekspidisi kali ni kwn I ada nampak mcm bayang2 hitam tinggi dekat pintu besar belakang tu.wllahualam

Unknown said...

minx kebenaran ntuk post kat fb :)

dya mohamad said...

nur muhammad aiman-silakan")

nurshaf said...

baru2 ni aku ada baca pasal kes dia dari episo1-30 lebih,
best2,aku suke thriller2

zuar said...

bro..kalau nak pegi ajak k..haha.bro la pulak

- M A S H - said...

di shah alam ...? kecut

weeman said...

Pernah pergi rumah ni.nak masuk tapi tak jadi.sebab time nak masuk dah ada 'orang sambut' kite.hehehehe

Adam Haiqal said...

beraninya awak!:)

izzat said...

berapa orang yang pergi masa itu ? kami planning mlm ini nak pergi tapi 2 atau 3 orang sahaja

Ain Hanani said...

Rumah dye dkat kijal,kemaman. Dlm hutan. Selalu lalu di situ bile pergi kijal. Seram ble tgok hutan mlm2 :D

hanyss said...

dh terjah dh banglo tuh..mg scary..meremang la jgk bulu roma..mase tuh pegi rmi2 7 laki 2 perempuan (tmasuk sy..bkn c2 je ktorg pegi mlm tuh..2 3 tmpt jgk ktorg..area kl bukit tungku n selayang..perkuburan org asli dan lombong..

sashhhh said...

Seriouusss mmg berani gila dia ni. Respect lah. Sy asal shah alam. Mmg selalu lalu situ. Rumah tu kalau siap confirm cantik gila. Tp sy tak tau pulak ni rumah mona fendi. Berdasarkan apa yg saya dgr org cerita, rumah ni milik pasangan suami isteri yg baru kawin. time proses pembinaan rumah ni. wife dia kena rape. lepas tu commit suicide dkt rumah ni jgk. Waallahualam. Mcm2 version dah dgr. Pasukan seekers pun pernah dtg ke bungalow ni.

Apa2 pun, seronok baca blog ni. n thanks for all the sharing stories :)

Anan Azri said...

adoi dandan asal rumah kosong je rumah mona fandey..lawakla you olls ni..tu bkn rumah mona fandey la..aku tau sbb aku duk shah alam dari kecik lg..umah tu pn aku dah pergi..mandai je mona fendey kau..

Unknown said...

x seram lansung!!!

faisal awiengs said...

salam DYA,saya faisal awiengs dari "The Origin", amatur paranormal team,selepas baca entry seram2 dlm blog awak,saya impress dengan keberanian awak dan rakan2 awak,if ada masa,silalah lawat blog kami- www.fatalframe09.blogspot.com , ada skit review tentang rumah sek12 dan Highland tower...

Unknown said...

salam kak, post ni memang awesome laa ! but seram loo ! haha ! kita memang suka citer camni, dapat kongsi pengalaman sikit, but akak memang seorang yg berani laa !

Dee syggs said...

Such a brave girl ;)
Respect laaa. After this, try pergi seksyen 13 ok. "Kampung hantu" katanya., wallahualam. Teringin juga nak join. Anything, email laa sy , daya.rawk123@yahoo.com

ash holics said...

seksyen 12 tu bkn rumah fendi...siap mengatakan itu adalah rumah fendi...kalo korg nk tau...rumah seksyen 12 itu adalah rumah sebuah keluaga doktor....sbb kan sye tnye penddk dkt ctu...if korg nk sgt jumpe bende tu kamu niat nk jmpe bnde tu..nnt kamu nmpk seperti manusia biasa shje..jika ade org mintak tolong cari kan kunci dalam rumah,
or suruh kamu buat smtg jgn la...
:) kisah benar..

Unknown said...

Fuh besarnya rmh dier... DUIT punye psl sggup kerat kepala orang ni. Aku mmg banyak baca psl dukun pembunuh ni. nak gk gi tengok rmh dier nnti f ade mase.

Unknown said...

nak gk tengok rmh dier ni. ada yg ckp rmh dier bkn besar tp pondok kecik je. mata luaran je tengok dier besar. ye ke ntah lh tu aku dgr dr org2...

izyan said...

perkongsian yg bagus, baru teringin nak tahu kisah seram ni,, syukran ukhti

FiDrInA Voo Doo FreaKkK!!!! said...

saye tk tau awak tau ke tak tapi byk gmbr awak ambik ade "orbs" kalau awak tak tau ape "orbs" pegi google.
"orbs" boleh di kate kan bayangan putih aand boleh nampak di dalam gambar..oh yah..awak nampak tak bolah mcm putih2 tu ???
tu lah "orbs"

amin said...

salam Dya ada pergi lagi ke tempat2 seram macam ni?...klu ada boleh ke saya turut serta...terima kasih