I appreciate them.

Thursday 16 June 2011

TOLONG gunakan masa sebaiknya.TOLONG.

Masa itu emas.Masa itu duit.Masa itu time.Okay semuanya tentang masa dan penggunaaan masa.Kita harus menghargai masa kat mana pon kita berada,dalam toilet,dalam jamban,cuba bawak2 membaca majalah ke,surat khabar ke,takdelah anda membuang masa di dalam toilet tu kan.

Pernah tak anda merasa kebosanan membuat aktiviti yang sama semasa lepak dengan kawan-kawan?Bila dah keluar dengan kawan tu,kadang-kadang dalam kepala tu mesti terfikir,"kenapalah aku keluar arini dengan dia ni pulak tu.kalau duduk rumah,tidur kan bagus".Pernah alami situasi begini?tapi korang layankan kawan korang jugak yang keluar semata-mata nak ngorat awek.Jangan macam tu,cakap je straight to the point kat kawan korang,cakap je "Wey aku bosanlah kuar ngan ko pastu buat benda yg same je tapi awek tak lekat2 jugak,pe kate kite buat benda yg tak pernah kite buat lagi?".

Walaupun terpaksa menjadi kanak-kanak sebentar,come on!atleast korang tak buang masa untuk fikir nak pergi mana ataupun bila kawan korang tanya "ko nak pegi mana?" dan jawapan korang adalah "aku ikut je".



Try something new,eventhough dah terang-terang tulis kat situ tempat untuk kanak-kanak,Tempat yang disediakan bagi meletakkan anak anda dekat situ ketika anda sedang sibuk shopping macam dah 3bulan tak jumpa shopping mall.

Tengok,mana ada orang,kiteorang je yang wujud dekat situ.


Sebenarnya untuk mengelakkan malu,boleh je aku buat benda lain,tapi takpelah,daripada aku duduk tepi tangga baik aku buat benda ni.Ohyeah!




Ini hasil kerja tangan aku.Buruk?yeay I know.


Ini adalah daripada kawan aku.Comel?yeay I know.Dia memang seorang yang sangat kreatif.Aku ni memang tak kreatif,aku main bantai je sebab aku fikir masa itu emas!



walaupun korang taktau mewarna,buta seni,buta lukisan,takpe,Layankan aja!Ingat,masa itu duit!

 Lepas dah siap,mintak tolong tauke kedai untuk tangkap gambar supaya boleh ditunjukkan kepada orang lain bahawa masa itu emas!annoying kan?ehehehe.Then aku decide untuk exchange benda ni dengan kawan aku tanda persahabatan yang lama terjalin.Sweet tak aku?Okay bye.

p/s:Lokasi:wangsa walk,Apa salahnya menjadi kanak-kanak sebentar walaupun badan dah macam mak kanak-kanak.

2 comments:

Anonymous said...

cantikla..adik cheqwa pon suka buat menda tu! ;)

dya mohamad said...

cheqwa-kwn dya punya cantek,dya punya buruk.takde seni.heheh:D