I appreciate them.

Thursday 24 November 2011

GEREJA TERBESAR ASIA TENGGARA BAKAL TERDAPAT DI MALAYSIA

Assalamualaikum semua.Erm harini aku nak post something pasal negara kita yang tercinta ni iaitu Malaysia.Kalau korang dari Bangladesh,maka negara korang yang tercinta adalah Bangladesh bukan Malaysia.Ada paham adik manis?


Apa yang dah jadi dekat Malaysia ni?Aku ingat dia nak buat Masjid terbesar di Asia,tapi jangan nak mimpi lah sebab Masjid yang ada ni pon selalu tak penuh,selalu tak ramai jemaah.Kepada sesiapa yang dah tahu tu,senyap dan kunci mulut anda,dan kepada yang taktahu aku nak bagitahu korang,gereja yang terbesar di Asia atau mungkin di dunia sedang dalam pembinaan,dimana?Berdekatan dengan bukit Jalil,masa korang pergi tengok Harimau Malaya lawan Syria korang ada perasan tak ada satu pembinaan yang snagat besar dekat situ?Tu la pembinaan bagi gereja yang terbesar di Asia ataupun namanya Calvary church.

Calvary church telah diasaskan oleh Tan sri(dr) prince dan isteri pada tahun 1968,sebenarnya dah ada banyak dah Calvary church ni,tapi kali ni mereka nak kembangkan lagi church dan ajaran kristian.Dalam Calvary church ni nanti ada banyak kemudahan contohnya dewan untuk dieorang bersidang atau nak buat jamuan atau dalam kata lain suka hati dieorang nak buat event apa sekalipon dalam dewan tu.Ada aku kesah?Lepastu keluasan Calvary church ni adalah 60000 square feet.Besar tak nok?Besar kan?Katanya,pembinaan calvary church adalah  mengikut prinsip rukun negara.Ingat tak rukun negara?Ye lah.Korang ni pemalas betul nak refresh memory.Hamek kau sebesar-besar rukun negara aku bagi dekat korang.Dalam english lagi.Suka letteww.



Memang Malaysia ni negara demokrasi,aku tak nafikan,kita ni satu Malaysia.Tapi majoriti rakyat  Malaysia adalah umat islam,lepastu agama rasmi Malaysia adalah islam.Kenapa nak buat gereja yang megah dan lebih besar dari Masjid sedangkan dekat luar negara pon takde yang sebesar gereja yang Malaysia sedang bina?Apa agenda yang mereka sembunyikan sebenarnya?Aku ni nak cakap lebih-lebih aku tak berani,tapi aku cakap jugakla tak kesahlah korang nak cakap aku ni mulut macam hape ke,mulut tak serupa dengan rupa ke Hape ke lantak korang.Tapi aku nak cakap jugak yang perasan ataupun tidak tujuan Kafir ni sebenarnya memang nak pesongkan Umat islam.



Gambar ni kalau aku cerita ada je yang akan menghentam aku balik ni.Aku tau dah sebab sesetengah readers blog aku ni suka sangat cakap bukan-bukan.Bak kata kawan aku,Orang yang menerima ilmu akan berterima kasih terhadap ilmu yang dia terima walaupun sikit,tapi orang yang bodoh sombong akan bagi banyak alasan.Aku just kongsi apa yang aku baca dan tahu pada readers aku je.Calvary church ni ada kaitan dengan freemason.Kenapa nak cakap kebetulan jugak?Lantak korang la.Tengok image dekat atas.Nak percaya silakan kalau taknak percaya,ada aku kesah?

"Kaum Nasrani dan Kristian tidak akan senang selagi kamu tidak memasuki agama mereka".
(Al-baqarah ayat 120)


Aku bukan reka cerita tapi benda ni dieorang buat secara perlahan dan secara kita tak nampak.contohnya cara berpakaian,pengaruh dari mana?Barat kan?Tapi alasan kita adalah kita tak bersedia nak tutup lagi semua benda.Ayah aku cakap kita semua ni bukan tahu apa pon,kita ikut je budaya dieorang,lepastu dieorang pon senyum jela dan dieorang fikir yang dieorang sebenarnya dah berjaya dengan misi dieorang.Ada jugak yang cakap usaha kristian ni makin banyak dan kuat manakala usaha islam semakin lemah dan semakin cepat terpengaruh dengan agama lain.Aku bukan nak cakap aku baik tapi selagi nama aku islam tapi aku ada tanggungjawab  untuk sampaikan apa yang aku tahu dan dakwah walaupun sikit.Apa yang perlu kita buat?

Gereja methodist damansara

Masih ingat lagi pada kes gereja methodist damansara?surat jemputan pada majlis tersebut terdapat tulisan Bismillahirahmannirahim?Masih ingat lagi yang sebenarnya mereka ingat memurtadkan orang melayu?Kalau tak ingat sila lihat video ini,yang memaparkan kata-kata dari seorang islam yang telah murtad di majlis tersebut.*kenapa ayat aku macam skema gila.
Pihak gereja jugak pernah buat Jamuan berbuka puasa.Heh melebih ni.




P/S:Station TV Malaysia ni,suka sangan keluarkan cerita indon yang merepek,dieorang tak tahu ke yang Orang indoneseia bukan suka pon dengan kita.Tu la baik sangat.Politik je semua ni.Kbai.

P/S:Ohh untuk readers yang request lagu,akan diupload jumaat atau sabtu ni sebab aku busy.sowie.Kboi.

4 comments:

norie said...

subhanallah, belive me adik, malaysia tak lame lagi akan jadi macam negara jiran. mengamalkan konsep kebebasan beragama. cukup umor boleh pilih je agama mane dorang nak. nauzubillah.kalau dah jadi macam tu nanti masing2 akan tuding jari cari salah siapa.klo dah macam ni, salah siapa agk2? hmmm.sedih. :(

Anonymous said...

ishh .. patutnya buatlah masjid .. barulah negara kite dikenali sebagai negara islam .. ermm ..

kalau rajin tengoklah nie yer .. :)
http://nidiafantasie.blogspot.com/2011/11/blog-kakak-cantek-ana.html

- FIE FARR- said...

ntah lh.. sodeh mngenangkan masyarakat malaysia yg bragama Islam.. dunia sdh smakin dkt dgn pghujungnya,..

Diari Anak Perantau said...

inilah bila pemimpin x gunakan kuasanya dengan betul.. entah lah.. malaysia hanya megah di nama.. x tahu sebenarnya.. nauzubillah.. moga ALLAH merahmati kita semua..amin.