I appreciate them.

Sunday 6 September 2015

Taktahu nak buat apa hujung minggu? Apa kata try Breakout at NU sentral!

Assalamualaikum.

Wah Title Entri macam skema dan macam nak buat iklan kan? Apa aktiviti korang setiap hujung minggu?Tak kesahlah aktiviti dengan kengkawan atau family.Mesti jalan-jalan dekat shopping complex ataupun jalan jalan dekat taman.Kan? Okay aktiviti yang korang buat tu memang dah best,tapi kalau setiap hujung minggu benda yang sama,mesti bosan.

Jadi apa kata korang try game yang memang menguji minda dan semangat pasukan korang.Penah tengok cerita SAW? ala yang cerita pasal dorang kena potong tangan sendiri,potong kaki untuk keluar dari bilik.Tapi dekat sini takdelah sampai potong memotong.



Pernah main escape game dalam telefon?Ala game yang korang kena solvekan puzzle atau misteri baru boleh keluar daripad bilik tuuu. Haaaa yang ni versi realiti punya.Ya maksudnya korang akan dikurung dalam bilik yang ada macam macam situasi lepastu kena solve puzzle,baru korang boleh keluar dari bilik tu.Menarik kan?








Buat masa sekarang,Breakout ni ada dua cawangan which is dekat Avenue K tingkat atas sekali dan Nu Sentral tingkat 5.Dalam breakout ni ada 6 bilik,bermaksud 6 theme.Antaranya theme pembunuhan,atas kapal,black magic,world war 2.So korang kena selesaikan misteri dalam bilik yang korang dah pilih.Untuk aku dan group #KelabBloggerBenAshaari,Kami diberi bilik Chamber of Hocus.Mehlah aku terangkan sikit pasal bilik ni.

Bilik Chamber of Hocus ni,difficulty levelnya adalah 3 bintang,Tapi aku rasa macam susah kot.HAHA.Bilik yang aku dapat ni adalah tentang bilik Mr Hocus si ahli sihir yang dah terlepas,Dia gunakan black magic,Jadi kiteorang kena tangkap dia dan hapuskan black magic.Setelkan misteri ni dalam masa 45 minit.Rasa macam lama je kan 45 minit? Tapi percayalah cakap mak jemah.Tak cukupp dek non oiiii!!!

Jom layan gambar kami dalam bilik Chamber of Hocus!!


Ni team gueeee.Comel kan Kamiorang?hahah :P



Masuk masuk je tetiba ada kertas melayang daripada atas ke meja.Terperanjat jemah semua
Kami diberi kotak .Kena bukak kotak tu.
Apa misteri dalam almari ni ekkk
Kena main bau bau pulak dahhh
Haaa dapat masuk dalam kotak besar!!nak ke mana pulak tuuuu


Misteri betul.Susah naw nak setelkan mende ni.
Fokus fokus.Bilik gelap,kena pakai lampu handphone dan torchlight


Rantai apa lah pulak tuuuu~~~








Macam mana nak main?Once korang sampai je dekat Breakout ni,Korang kena form a group,dalam group kena ada maximum 8 orang dan minimum 2 orang.Takkan korang nak main sensorang kot.Seram kot most of bilik.Seramm.Apa tak seramnya,Dalam bilik mesti ada benda yang mengejutkan.Kalau korang seorang yang suka benda yang thrill,boleh datang cuba dekat breakout ni.
















Okay lepas dah form group,korang kena pilih nak bilik dengan theme apa.Then korang kena pilih roles korang.Contohnya korang ada 6 orang dalam satu group,Setiap sorang boleh pilih tanggungjawab.Contohnya Person A kena memorize Code rahsia,Person B kena memorize Gambar.Person C ada kuasa untuk tambahkan masa.Ha gittewwww.Kemudian korang diberi masa 45 minit untuk selesaikan game tu!

Serious Best!Jangan ingat theme yang korang dapat tu,ada satu bilik je tau,sebenarnya lebih dari satu bilik dan lebih dari satu theme!


Antara theme yang ada.



Aku rasa memang berbaloi untuk korang datang dan cuba sendiri.Pasal harga pulak,Boleh tengok gambar bawah ni Okeyh.Ala bayar tontong laaa.Janganlah bayar sensorang.Apa yang aku boleh cakap,this game is a MUST!!!




Korang kena try ,cikgu cikgu boleh bawak anak murid.Suami isteri boleh datang jugak untuk tengok pasangan korang tu sebenarnya jenis membantu ke idok.kihkih:D


Sekali sekala buat sesuatu yang berlainan apa salahnya kan?


Boleh lawati laman web Brekaout untuk maklumat lanjut. WWW.BREAKOUT.COM.MY.

Dan Follow instagram dieorang 
@breakoutmy.

Dan jangan lupa follow instagram aku sekali
@dyamohamad
@hauraabydya

kbai.
#KelabBloggerBenAshaari







8 comments:

Mama Kembar Tiga said...

Wahhh mcm scary plak bilik tu. Tp menarik nak cuba nih

Unknown said...

Oooo lbh krg cam escape gak la ni kan?

Kak Sue said...

wah best jugak korang punya bilik yg nie ye..ehehe

yaya_flanella said...

Seramnyaaa tapi mesti seronok bila ramai2 hee

Hanim said...

Wahh bestnyeeee! Menarik dan mencabar fizikal dan minda!

Yanieyusuf.com said...

memang best.. teringin nak main lagi..xpuas rasa tak dpt selesaikan sendiri game tu huhu

anazarin said...

Cam best je bilik nie...scary

Nina Mirza said...

Memang best dan fun!!
Lain kali kita.gi try bilik lain lak ehh