I appreciate them.

Sunday 18 October 2015

Restauran BBQ korea yang best dan portion besaq bak hanggg

Assalamualaikum

Pe khabaq semua? Siapa suka korea angkat tangan? *Erm aku salah seorang yang tak akan angkat tangan. Gittewww. 

Ya jujur aku memang tak minat cerita korea,lagu korea.Aku pernah tengok 3 cerita sahaja dari genre korea which is Full house,My Girl dan 100 days with Mr Arrogant.Ya 3 movie sahaja yang aku pernah tengok.Aku pernah cuba untuk tengok running man,sebab aku curious,kenapa orang yang tengok running man,mesti ketawa.Dan ternyata aku tak ketawa.Adakah aku seorang yang ada sindrom ni? Ermmm.








lawak tak?


Hari Sabtu haritu,aku dan suami ke korea.Eh silap ke Time Square untuk cari barang-barang dinner.Maklumlah tak pasal-pasal aku kena jadi zombie untuk dinner company aku.Dah lama sebenarnya aku tak datang Time Square,dulu masa budak-budak,inilah tempat melepak aku.


Ramai betul budak-budak yang melepak dekat tempat parking,dekat bowling,Aku yang dah dewasa ni pon takut dengan dieorang sebab dieorang ramai bak hangggg.

Banyak kedai dan Restauran yang dah ditutup dalam Time Square ni,Seingat aku,ada kedai BBQ untuk chineese dekat sini,tapi dah ditutup.Bukan tu je,marry brown tutup,Wendys, dan macam-macam kedai lagi.Adakah sebab GST? Sebab mereka dah tak mampu untuk bayar sewa dekat Time Square atas faktor ekonomi?

Sebelum beli barang yang aku nak,kiteorang jenjalan untuk cari makan dulu.Dan kami ternampak Restauran BBQ korea ni. Kiteorang tertarik nak cuba sebab pekerjanya ramah,siap explain cara masakan ayam.Cambest. So We give it a try.Gitteww.




First impression aku adalah,ramahnya pekerja dekat sini.Siapa cakap "anyong-haseyo" ataupun saya tak makan sayur. Haha:D *kau ingat lawak?
Dengan senyuman yang tak lekang dekat bibir.Restauran macam ni la yang aku suka,membuatkan aku selesa dan rasa happy.




Masa tengah tunggu order tu,owner dia boleh datang dan tanya "is everything okay,do you want extra plate?"Sambil senyuman yang tak lekang dekat bibir.Haa aku suka sangat.Orang berbudi kita berbahasa ye dok? Aku respect la orang-orang cenggini.Owenr dia ni pon pergi dekat customer yang lain dan bagitau apa yang most recommended here. Takdelah customer terpniga-pinga.Pelayan-pelayan dia pon best.


Ada macam-macam jenis makanan ayam yang korang boleh dapati disini.Semuanya jenis masakan korea.





Suami aku order Chicken Charboiled served with rice,chips and salad,Aku pulak order spagethi in penne, dan suami aku mengidam mushroom soup.Semua dish ni adalah recommendation dari waiter dekat situ.




First makanan yang kiteorang dpt ialah mushroom soup. Terkejut boboy bila tengok portion mushroom soup sangat besaq. Dalam gambar nampak kcik kot. Portion mushroom soup tu macam untuk 3 orang makan okay.Jadi pengajaran dekat sini adalah better korang tanya dulu size portion before order okay.





Tu belum tengok lagi 2 makanan yang kiteorang order. Tak terbayang pulak besar dia.Haa memang betul expectation aku,aku punya penne spagethi besar gile hokeyhh.Macam mana nak habiskan ni?Portion untuk makanan laki aku,boleh tahan jela sizenya.Tapi still macam mana kiteorang nak habiskan ni? Rasa macam nak ajak budak-budak yang selalu lepak Time Square makan sekali. 






Sedap kan kan?

Tapiiii.Seriously ini adalah antara mushroom soup yang paling sedap yang pernah aku rasa.Creamy dan dihidang panas.Mushroom soup ni dihidang dalam roti penne.Sambil hirup soup,sambil gigit roti tu.Mushroom soup tu memang rasa fresh.Sedap wehh serious.








Lepastu Penne spagethi ni pon sedap jugak.Dihidangkan dengan udang dan brokoli.Memang sedap dan cukup rasa tauu.Kepada peminat spagethi,boleh kot nak consider datang sini.






Laki aku makan charboiled chicken dihidang dengan nasi,chips dan salad.Dish ni aku nak bagi 8.9/10 sebab apa yang di describe oleh waiter memang betul.Sangat sedap!Ayam tu rasa bakar,nasi pulak rasa macam dimasak dengan chicken fat.Laki aku makan sambil puji banyak kali.Sodap sangat la tu.Memang berbaloi-baloi.








Harga makanan dekat sini,boleh tahan la.Sekali sekala nak makan macam ni apa salahnya ye dok? Tapi portion setiap makanan adalah besar dan sangat berbaloi-baloi.

Insyallah memang nak datang lagi.Bak kata laki aku,Walaupun makanan a little bit pricey,but dengan layanan,portion dan kesedapan,memang berbaloi dan tak rasa rugi pon makan dekat sini.

Restauran BBQ korea ni ada banyak branch.Untuk Maklumat lanjut,boleh lawati website dieorang  BBQ chicken (www.bbqchicken.com.my/)

Masa nak balik pon pekerja depa ramai-ramai ucap "kamsamnida".Sambil tunduk tanda hormat.

So untuk peminat korea. Tak korea la kalau tak makan makanan korea.Eh?


Laki aku ni jenis makan banyak tapi badan tang tuuu jugak.Ermm topi tu korea sangat tanpa disedari . which is topi kumpulan EXO.

Kemain besar mata hang pasaipa??




5 comments:

Unknown said...

Nak cuba juga Korean food, jarang makan xcept for Seoul Garden..

PinKy MoMMa said...

sedappppnyaaaa dyaaaa..asal bnyk blog tunjuk makanan ni hahahahah..baru nk diet ..tak jadi laaa

Yanieyusuf.com said...

Amboi sedapnya tengok.. Nak jugak try lah nanti..Ke Korea kita hihi

Unknown said...

makan sini memang best!

dalila said...

wahhh dapnyeeee..terpikat ngan mushroomsoup tuuu..