I appreciate them.

Sunday, 3 January 2016

Kos perbelanjaan sekolah 2016

Assalamualaikum 

Harini semua mak ayah cuti dan busy uruskan anak-anak masuk sekolah.

Ramai jugak yang tertekan sebab kos perbelanjaan semakin meningkat.

Walaupun aku takde anak lagi,tapi aku rasa tertekan jugak dengan situasi macam ni.





Terbaca dekat facebook,ada seorang Ayah ni terkedu ,terkuis-kuis mencari duit RM200 untuk dijelaskan.Sampai si Ayah bertanya pada cikgu,apa yang paling utama untuk dibeli dahulu.Sebab dia takde duit.Jadi cikgu bagi cadangan untuk beli lencana sekolah RM3.00,buku tulis.





RM200 mungkin jumlah yang kecil pada kita semua,tapi besar pada mata seseorang yang kais pagi makan pagi,kais petang makan petang.

Samalah macam 20 sen.Kecil pada kita,tapi besar pada orang lain.

Aku ada tanya jugak pada kawan-kawan untuk share kos perbelanjaan anak-anak dieorang.

Ada yang sampai cecah RM600.Anak dia ada 3 orang.Jadi RM200 seorang.
Ada yang RM400.

Aku kesian pada ibu bapa yang tak mampu langsung untuk belikan anak baju sekolah baru.Pakai yang lama punya.Lusuh,koyak,kotor.Herm

Haih Malaysia...

Kalau complain cakap kita tak bersyukur,Kalau tak complain,dia akan kata kita ni terima je.

Habis nak suruh kita bagi reaksi apa???

Takpe Kau jawablah di akhirat kelak.

Sekian




1 comments:

Salina Johari said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Rezeki tiap anak itu ada...yakin pada DIA...Insha Allah..