I appreciate them.

Sunday 6 August 2017

Makcik bawang page KRT-Kisah rumah tangga


Assalamualaikum 

Lately ni aku perasan page KRT selalu lalu dekat timeline facebook aku.Aku rasa most of facebook users mesti tahu pasal page KRT ni.Tak kira lah tua,muda mesti tahu punya sebab page ni biasanya akan share pasal masalah rumah tangga, masalah keluarga mertua,yang bukan pasal rumah tangga pon ado.Contohnya kisah rumah yang tak bertangga sebab dia pakai lift. KahKah.*gelak sendiri.

Budak-budak yang baru nak up,boyfriend,girlfriend pon ada yang follow KRT ni hah.Kengkonon nak jadikan pengajaran la bila dah besar nanti.Tapi seriouslah Kau baru 14 tahun kot.Okayla aku terima dia nak jadikan KRT sebagai inspirasi di masa hadapan.LOL

Aku boleh katakan yang KRT ni salah satu page favourite aku la.Sebab kes-kes yang dia post kekadang kelakar.Yang paling best bila baca komen.

Tapi yang paling epic dalam page KRT ni haruslah persatuan makcik makcik bawang.Kenapa mesti guna bawang sebagai reference? Sebab bila kau potong bawang,kau menangis tak? Nangis kan? Ha so itulah fungsi makcik-makcik bawang.Kalau korang share masalah/cerita dekat KRT yang mengundang kecaman,makcik -makcik bawang mesti akan muncul dekat ruangan komen.

Contohnya:








Banyak lagi komen bawang.Tapi aku tak sempat nak screenshot.Korang pergi terjah sendiri page KRT.

Aku boleh klasifikasikan kes-kes dalam page KRT ni kepada beberapa bahagian.Cewahhh.

1.Kes curang

Kes ni paling tinggi la dalam page KRT ni.Sikit-sikit nak curang hanya sebab isteri tu busuk la,siap minta izin,perlukah dia curang?LOL.kau ni memang mintak kena bawang ni.Yang aku screenshot ni is the latest case dalam KRT.Perempuan ni dah deactivate account facebook dia sebab wall dia kena serang dengan makcik bawang.Haaa korang jangan memain dengan kuasa makcik bawang keyhhh.Tulaaa siapa suruh kacau laki orang.Tapi laki tu pon bongok jugak sebab bini dah alim,cantik tapi still nak menggatal.Yang tak boleh blah tu,laki ni pon dekat wall dia,dia acah-acah alim.Tapi sebenarnyaaaa korang tengok jela gambar dekat atas ni ye.


2.Kes lawak tapi comel

Okayla kes yang ni pon aku rasa best.Adakah aku ni jenis mudah terhibur? #mudahTerhibur.

3.Kes comlain je lebih.

Kes yang ni pon banyak jugak.Ni nama dia kes yang mintak dikecam tau dak? padahal takde apa pon.Kau cakap jela kau tu dengki dengan adik ipar kau ek?Selalu jugak aku nampak post cenggini.Kebanyakkannya akan complain cakap adik ipar, kakak ipar pemalas,tapi dia tak sedar yang dia tu duduk dekat rumah mertua tu.Kalau taknak tengok dorang malas, kau keluar lah dari rumah tu .*Kata makcik bawang.

4.Kes cerai berai
Kes yang ni aku taknak komen lebih-lebih.Moga pengakhiran yang baik buat mereka dan anak-anak.


5.Kes kengkonon sweet la 
Aku ingat ada satu hari tu,ada sorang hamba Allah ni dia share ke sweet an dia dengan suami dia.Masa tu aku rasa sweet la.Lepastu eh banyak pulak yang share screenshot conversation dieorang dengan suami.Masa tu aku rasa macam yelaaa yelaaaa korang jela yang bahagiaaa.Tapi aku doakan mereka betul-betul bahagia hingga syurga.Aminnn insyallah.

6.kes nak kahwin lagi
Hmm Yang ni pon banyak jugakla.Yang kelakornye.Dia cakap bini dia ni tak cantik,tak reti berhias.Perlu tak dia nak kahwin lain?Siap mintak pendapat tu.Kau silap bro.Kau mintak pendapat dekat KRT maksudnya kau mintak kena kecam.

7.Iklan adimanja.
K yang ni paling banyak dalam page KRT.Suami isteri je kot boleh pakai.Boyfriend girlfriend jangan pandai nak PM admin beli,Nanti admin bagi kau PM betul (Najib )pakej sekali dengan isteri dia.Nak?


Tu jela yang aku dapat sepanjang pemerhatian aku.Tapi aku rasa makcik-makcik bawang ni fungsi dia macam bagus jugak biar mendapat sikit orang-orang yang buat hal ni.Cumanya janganlah nak mencarut atau doa yang tak elok sebab takut-takut doa tu berbalik dekat diri kita sendiri.Insoflahhhhh.

Sekian ceramah dari ucetajah dya mohamad.


No comments: