I appreciate them.

Sunday 14 January 2018

Pam susu di tempat kerja

Assalamualaikum korang semua. Aku dah lama nak share journey ni dengan korang sebenarnya,tapi asyik kekangan masa,so aku terpaksa tangguh sampai sekarang ni.


Aku ni working mom,setakat ni aku tak suka duduk dekat rumah and jadi suri rumah,aku lagi suka bekerja dan dapat pegang duit sendiri.SETAKAT ni la ye.Taktau la kot lepasni jadi jutawan dan aku boleh duduk je rumah.Aminnn



Aku bekerja dekat satu company swasta ni,tak perlu kot aku reveal nama,kalau sesiapa yang follow facebook aku mesti korang tau aku kerja dekat company apa dan sebagai apa.

Aku sangat bertuah dekat sini sebab most of the people memahami yang ibu menyusu ni kena pam susu.Start aku masuk je company ni,HR dah bagitahu aku supaya jangan risau sebab bilik untuk pam susu disediakan.Kau ghase?Tak ke happy aku?Lagi bersemangatlah aku nak pam susu.




Aku ada 3 session dekat sini,Pukul 9 pagi,11 pagi dan 3 petang.So far dieorang sangat understanding.Dieorang takde paksa aku untuk skip time pump,even kalau tengah meeting pon,aku boleh chaw kalau dah sampai time aku untuk mengepam.

Dekat sini ramai juga ibu menyusu,mostly melayu dan chineese.So among us memang kiteorang selalu cerita pasal anak-anak dan journey menyusu.Seronok sangat chuolss.

Oh Btw ramai jugak orang cakap ibu menyusu ni macam nak pergi berperang sebab terlalu banyak beg yang kena bawak. Kan?Tapi dalam case aku ni lain sebab aku guna satu beg je even aku pakai double pump.Seronok gakla  sebab aku boleh sumbat semua barang aku dalam tu.

Aku sumbat dompet, pump, charger, plastik susu,handphone,powerbank semua dalam satu beg je.Takpayah nak buat handbag lain,beg susu lain.Kalau nak patah bahu,silalah buat.




Beg kerja saya,HikHik


Aku dapatkan beg pump ni daripada brand Natural moms.Dulu aku pakai beg jenama Gabag.Tapi sejujurnya beg natural moms adalah pilihan aku sebab compartment dia lagi besar dan dia diperbuat daripada kain bukan macam Gabag yang diperbuat daripada PVC dan ada macam-macam corak yang sesuai dengan kita as working mom.HikHik


Btw kalau aku cerita journey aku dalam blog ni mesti akan patah tangan aku.So aku dah record journey aku dalam bentuk video.Korang boleh tengok video tu dekat bawah ni.Dalam video tu aku ada share "whats in my bag" dan juga tips untuk pumping mommies.

Enjoy dan jangan lupa klik subscribe tauuu sebab ia percuma.hakhak:D

Meh tekan link ni : https://www.youtube.com/watch?v=l8qtYNWkUkA

7 comments:

Izyan Balqis said...

seronok tengok pengalaman ibu2 pam dekat tempat kerja, IQ jer xberpeluang nak rasa..huhu

Unknown said...

Teringat dulu, kawan-kawan bawa handbag kami bawa beg pam susu ke hulu ke hilir kalau di ofis tuh

Hans Hanis said...

alhamdulillah segalanya dipermudahkan

dorsett pink said...

bestnya kat tempat kerja ada bilik pam khas.. most of the office, tak sediakan, so mommies kena pam kat tempat sendiri or kat surau, but ada kawan saya curi2 masuk bilik stor / bilik fail untuk pam susu. huhu

Unknown said...

bestnya company yg ada org understanding. sy risau sgt skrg bila smpai masa utk pam susu masuk balik berkerja. skrg sy tgh pregnant lagi. takut colleague x memahami and complain kita tak buat kerja sedangkan kita ada waktu kena pam susu.

Unknown said...

Dlm video tu awak ade tunjuk nursing bra utk pam kat office, boleh sy tau brand apa? N awak just pakai time nak pam saja ye?

Unknown said...

Dlm video tu awak ade tunjuk nursing bra utk pam kat office, boleh sy tau brand apa? N awak just pakai time nak pam saja ye?