I appreciate them.

Sunday 20 March 2011

serius sekejap:terimalah kenyataan bahawa dia bukanlah untuk kita

assalamualaikum.
hari ini I rasa macam sedih sikit sebab I rasa I tengah sedih sekarang ni,penyebabnya adalah kesedihan yang banyak lately ni.
WTH dya,please straight to the highway.
okay okay.
I think I rindu someone.You know.If kita dah sayangkan orang tu,bukan senang kita nak lupakan walaupun dia dah buat dajal dekat kita kan kan?haihh.
itulah yang terjadi dekat I,I cuba lari dari kenyataan yang dia bukan milik I lagi.sedih wehh.asyik nangis je.yela dah nak masuk 2tahun I dengan dia.tapi kuasa Allah s.w.t lebih dari segalanya.
siapa yang tahu blog lama I tuh,dia tahu lah siapa orangnya.
Eh,dya.first entry mu ada kot link blog mu!okay,kalau sapa yang tertanya-tanya siapakah gerangan yang berjaya merobekkan hati beta,klik blog lama ye.

kalau bijak,apa yang tersembunyi dekat gambar ni?jawapan?scroll bawah sekali




I dah anggap mak ayah die macam family I dah.rindu dekat mereka.Tapi apakan daya.I tak sanggup nak pergi rumah mak abah dia sebab I takut dia dah ada GF,I taknak GF dia rasa apa yang I pernah rasa dulu.

I tukar nombor,I keraskan diri untuk tak dikecewakan lagi oleh dia.tapi hati ni tak boleh nak melawan rasa sayang dekat dia.sampai sekarang I masih sygkan dia.Tapi dalam masa yang sama I bencikan dia.apa yang dia pernah buat kat I biar I dengan kawan yang rapat dengan I je yang tahu.betapa seksanya hidup ni.haihh.macam drama pulak.

tapi untuk tabahkan hati ini,yang dah kecewa sangat ni.I selalu ingat kata-kata semua kawan-kawan I,siap citation lagi,untuk memudahkan korang kalau kecewa bolehlah rujuk pada dr love di bawah dengan search nama mereka di FB:

"Mungkin perkenalan kau dengan dia bukan untuk jodoh tapi untuk kau jadikan sebagai pengajaran untuk kau lebih hati-hati lepas ni(miwa mohamad,2011)

"kalau bercinta lama2 tapi tak ada jodoh susah jugak"Okay ni I yang cakap bukan kawan i.:P

"kau harus bersyukur sebab kau sedar siapa dia sebenarnya sebelum kawen kalau dah lepas kawen dia buat perangai tak ke naya?"(miwa mohamad,miera kay,2011)

"Kau jangan buat kau nampak lemah depan lelaki!"(miwa and zaza,2011)

Hey ladies jangan mau di bilang lemah
Kita juga bisa menipu dan menduakan
Bila wanita sudah beraksi dunia hancur

Hey ladies sekarang cinta pakai otak
Jangan mau rugi hati dan juga rugi waktu
Bila dia merayumu ingat semuanya bohong


Ni nasihat kawan I ni,macam lagu hey ladies la.I baru sedar.I taktau sebelum dia bagi nasihat Kat I dia dengar lagu ni dulu ke apa,lepastu dia cakap kat I tanpa I sedar.okay next:


"allah s.w.t akan menggantikan yang lebih baik(buku la tahzan,2011)"salah cara citation ni.apalaaa


"jgn lah terlalu sedey tok sorg laki...kalo prgai laki 2 bek sgt2 n sdey sbb kehilgn die 2 boley lh nk sedey sgt2...tp tok sedey sbb laki yg prgai cm 2 rsenye buang mse,..ko cntk..rmai lg yg nk kt ko...cri laki yg terbaik...berkwn rmai2 xpe..jgn bg dieorg harapan...ak yakin Allah akn temukan ko ngn laki yg lg bek..insyaAllah...sori lah ngn ape yg ak ckp kn nieyh..."(azlinda,2011)



girls.I dah banyak kali fikir,kalau kita nangis untuk lelaki tu,dia ada tak nangis pasal kita?ada tak dia pedulikan kita sedangkan kita risaukan dia?
dia jodoh kita ke yang kita nak nangis sangat-sangat ni?

MUNGKIN TIDAK!


The best thing to do is:
lepas solat,doa banyak-banyak.jangan sombong untuk berdoa.doa untuk lupakan si dia.dan dan amalkan doa bertemu jodoh dan keturunan yang baik,insyallah,tapi kena sabar la ye.

"ya tuhanku,janganlah engkau biarkan aku hidupku seorang diri,engkaulah pewaris yang paling baik"




p/s: nak jadikan kata-kata kawan-kawan I tuh pon boleh jugak(:

benda tersembunyi:sticker P,bantal(belah kanan),ranting pokok,dan si ex jejaka.

2 comments:

dhamirah asilah said...

baru buat blog yer??gud luck..heee

dya mohamad said...

eh takla kamu.sy ade 2 blog.tapi blog lama dah lupa dah.tuh yang buat baru balik(: