I appreciate them.

Tuesday, 25 October 2011

SIAPAKAH SI AHLI SIHIR

AZLIN BT ABD JALIL a.k.a MAKCIK HAJJAH SITT AL WUZARA


KUALA LUMPUR — Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah mengambil tindakan berhubung kes menghina Yang di-Pertuan Agong di laman web sosial melibatkan seorang individu yang dikatakan tinggal di Sweden.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, SKMM telah berhubung dengan pengendali Facebook dan Twitter untuk memadamkan paparan yang dibuat oleh individu yang menggunakan nama samaran ‘Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara’.

Namun, Twitter tidak dapat memenuhi permintaan itu, kata Rais kepada pemberita di sini semalam.
“Maklumat mengenai keluarganya sudah diperolehi dan telah dikemukakan kepada pihak Peguam Negara Isnin lalu,” katanya, sambil menambah identiti individu berkenaan dikenal pasti dengan bantuan pihak berkuasa.

Menteri itu berkata, oleh kerana kes itu melibatkan individu yang tinggal di Sweden, dia tidak dapat dibawa pulang ke Malaysia kerana ‘berada dalam
perlindungan perjalanan antarabangsa’.Bagaimanapun, Rais berkata SKMM telah berhubung dengan pihak Interpol yang memberi isyarat sedia bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia berhubung kes
itu.

Menurutnya individu terbabit berdepan dengan tindakan undang-undang jika dia pulang ke tanah air.
Rais menegaskan tindakan menghasut, memperkecilkan agama atau menghina raja adalah kesalahan besar.
Menteri itu berkata, beliau telah memaklumkan perkembangan kes itu kepada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Seri Paduka telah menzahirkan pandangan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan jemaah menteri. — BERNAMA


Kuku dia ni sama dengan kuku gambar di atas sekali


P/S:tapi aku tak puas hati apesal nak amek tindakan dekat si minah senget ni sebab menghina Yang Dipertuan Agung?Kenapa tak amek tindakan sebab menghina islam?Nampak macam rendahnya martabat islam.Wallahualam.

P/S:muka macam ahli sihir lepastu mengata islam.Dia tak sedar yang dia tu islam jugak.Bongok.KBAI.

4 comments:

Izzul Amir said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku x percaya dia masih islam :( mungkin ade himahnya, myb allah sengaja utuskan dia supaya nak tgk bagaimana rakyat islam bertindak. zul doakan dia hidup panjang supaya dapat lagi dia tambah dosa

dya mohamad said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yep die bukan lg islam tp die penah jadi islam.

man said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

terang2 menghina Islam.
mereka tidak takut kerana orang Islam sendiri dah berpecah belah... bermusuhan sesama sendiri.

hendra said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hmm... tu la zaman dah berubah. teknologi yg ada disalah guna. kalau zaman dulu nak cari info atau nak sebarkan berita atau apa2 mmg susah n xsemua org dpt maklumat tersebut. skang atas katil, tgh sarapan, dlm bilik air pun bole dpt maklumat terkini. makin canggih makin mundur pikiran n makin lupa asal usul. kesian ibu yg ngandungkan spesis jenis ni. ni adalah petanda bg umat Islam supaya bersatu kembali. Sejarah dulu tu kena belek balik. Sebab dr sejarah la sesuatu tamaddun tu bole maju n jatuh. Apa2 pun dah besar pk la ye.