I appreciate them.

Thursday, 26 November 2015

Trend Niqabis Hipster??

Assalamualaikum

Sesungguhnya aku ni bukanlah orang yang layak untuk bercakap pasal hal ni sebab aku jugak dulu pernah berniqab.Tetapi takdelah sampai aku jadi hipster.Aku masih insyallah mengikuti apa yang diajar islam.




Pakai niqab,tudung tutup dada,Baju labuh.Itu pakaian sebenar untuk orang yang memakai niqab.

Tapi sekarang ni dunia kita sedang dilanda trend hipster.
Apa itu hipster?
"a person who follows the latest trends and fashions, especially those regarded as being outside the cultural mainstream."

Nampak tak? Maksudnya manusia yang sentiasa mengikuti latest trend walaupun luar daripada kebiasaan.

Jadi kebiasaan orang yang berniqab adalah mengikuti pakaian isteri-isteri nabi,tapi sanggup korang meng hipster kan pakaian isteri-isteri nabi?

Hermm.Tak kelakar okay korang.Sebab salah satu orang tertarik dengan islam adalah kerana kesopanan dalam pemakaian,akhlak dan ilmu itu sendiri.

Habis tu kalau dah pakaian Isteri isteri nabi pon korang dah ikut gaya barat,macam mana orang barat nak tertarik dengan islam??

Ini Boleh menimbulkan fitnah bagi kita semua.Ya Fitnah akhir zaman.

Niqabis hipster = Seluar ketat,baju ketat,tudung atas dada dan pakai niqab.

Tak ke pelik? 

Hipsterkan benda lain.Jangan hipsterkan islam!


Its not funny guys!! Not funny!!!

Stop humiliating islam!










P/S: Aku ramai kawan niqabis and they are not like this at all.
Tak semua niqabis macam ni.Cuma budak-budak yang suka sangat nak menghipsterkan je jadi macam ni.

4 comments:

illazwritter.com said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

enrty yang berguna..untuk yang berniqab ini..jangan berniqab sekadar untuk fashion tapi nawaitu itu kena betul.

Syahidah Fadilah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

skrg mmg rmai mcm ni kn..

ubai ismail said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sokong !!

berbanggalah dengan pakaian isteri2 Nabi . jangan jadikan ia sebagai fitnah terhadap islam. ^_^

Aynal M said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

entry yang bagus dan membantu. terima kasih :)
jalan-jalan sini.

http://letaknamaterlalumainstream.blogspot.my/