I appreciate them.

Monday 4 April 2011

cara cara memujuk kereta anda

ini adalah berdasarkan kajian aku selama setahun lebih aku bawa kereta,macam macam kereta dah aku pernah bawak.

1.kancil hijau yang tak ada aircond,tingkap rosak.
2.kereta proton saga yang dalam dia ada lipas,tempat pulas aircond hilang.
3.kereta kembara ,puas sudah ku mengembara.jeng jeng jeng jeng jeng jeng jeng.mencari,hati emas bukannya mudah.jeng jeng jeng jeng jeng jeng.actually nak cakap kereta sewa.
4.kereta kancil kelas memandu ravi.
5.kereta ford yang sensitive kalau tekan minyak sikit terus jalan,asal naik bukit je failed.
6.kereta avanza yang menampakkan aku macam mak orang dan mempunyai 5 orang anak.


semua kereta yang aku bawa,semua manual kecuali kereta kembara tu je.mesti korang nak cakap kan yang budak budak muda sekarang bawak auto,tapi aku bawak manual,so aku ni dalam golongan orang-orang tua la ni kan?eh,tuh yang korang cakap kan?jawab kan sekarang!kannnn:)

kereta pon ada perasaan jugak,korang kena paham kehendak dia.

1.selalunya kereta kita ni akan merajuk kalau kita cakap nak beli kereta baru depan dia kan?
solution:nampak je kereta baru lalu,kita kutuk kaw2 depan kereta kita sambil mecebikkan bibir "laaa.kereta ni ke yg aku nak beli harituh?buruknya!kereta aku lagi cantik kan kenari kan?apa barang nak beli lancer!tak style!kau lg style kan!"

2.kereta kita jugak akan merajuk bila kita dah lama tak basuh dia
solution:kotorkan kereta orang lain,supaya kereta kita nampak  lebih bersih dari kereta yang lain tu.

3.beliau juga akan merajuk kalau kita naik kereta lain depan-depan dia
solution:korang jalan jauh sikit,jangan bagi kereta kita nampak.lepastu  naik kereta yang lain tu.

4. kereta akan merajuk jugak kalau kita langgar apa yang tak patut dilanggar
solution:minta maaf dekat dia.lebih afdal nyanyi lagu maafkan kami sebanyak 100kali.sambil belai dia penuh kasih sayang.

5.merajuk sebab kita tak puji dia
solution:puji la.ape lagi?HAHA:P


hasil dia:kereta yang mesra.
ha!terkejut ke??


boleh nak cakap dengan kereta tapi jangan selalu terutamanya di tempat awam seperti di sogo.confirm sesiapa yang nampak korang akan call hospital gila untuk tangkap korang.CONFIRM tidak syak lagi.

sila tengok see try cuba test.
mustajab dan mujarab
bye.


2 comments:

Tini Fattah said...

ehmmm bleh pakai ka ya cara2 memujuk tu dya .....klu org ok kot mesti dia suka hehehehe ^_^
chomel.....

dya mohamad said...

kak tini-penah2 kite penah cube.jadi(: